Test Keikalla.fi on your device

On this page you can make sure that Keikalla.fi live gigs works with your device without problems. You can test the speed of your internet connection as well on this site. We recommend the internet speed to be at least 10Mpbs.  

The video contains instructions on how the Keikalla.fi gig environment works. Play the video from the play button in the bottom corner of the player. If the video works well, the live gig will also work on your device.

Be sure to try the video on the device you want to watch the live show with.

Usein kysytyt kysymykset

Tilausvahvistus ei tule perille tai on hukassa


Tilausvahvistuksen pitäisi saapua automaattisesti sähköpostiin heti lipun oston jälkeen. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, aloita tarkistamalla kaikki roskapostikansiosi. Jos tilausvahvistusta ei näy parin tunnin sisällä tilauksesta, suosittelemme olemaan yhteydessä Lippu.fi:n asiakaspalveluun. Kiireellisissä tapauksissa ja esitysiltoina voit laittaa viestiä osoitteeseen tuki@keikalla.fi.




Miten pääsen katsomaan ostamaani esitystä?


Esitysten katsominen vaatii ilmaisen Keikalla.fi-käyttäjätilin ja henkilökohtaisen striimikoodin.

Näin luot tilin ja aktivoit henkilökohtaisen striimikoodin:
1) Klikkaa itsesi osoitteeseen https://live.keikalla.fi/koodi
2) Luo itsellesi ilmainen tunnus Keikalla.fi-palveluun
3) Kirjauduttuasi, syötä koodi tai paina "Lisää tapahtuma"

Koodin onnistuneen aktivoinnin jälkeen tapahtuma ilmestyy Omat tapahtumat -sivulle. Päivitä sivu tarvittaessa. Avaa esityksen striimi klikkaamalla tapahtumaa.

Muista varmistaa hyvissä ajoin ennen esityksen alkua, että Keikalla.fi toimii laitteillasi.




En kuule videon ääntä, mitä teen?


Äänenvoimakkuuden taso kannattaa tarkistaa omasta laitteesta, ettei äänet ole esim. vaimennettuna. Videosoittimessa on myös oma äänenvoimakkuuden säädin, mitä voi säätää videosoittimen oikeasta alalaidasta pienestä porrasmaisesta ikonista. Alapalkki asetuksineen tulee näkyviin viemällä hiiri videoruudun päälle. Sinisten palkkien määrä näyttää äänenvoimakkuuden tason. Voi nostaa ja laskea äänenvoimakkuutta klikkaamalla sitä hiirellä eri kohdista.




Miten poistan chatin näkyvistä ja saan videon kokoruututilaan?


Chat poistuu näkyvistä vain, kun laitan videosoittimen kokoruututilaan.

Tietokoneella kokoruututilan saa päälle videosoittimen alareunasta löytyvästä oikeanpuolimmaisesta ikonista, jossa nuolet näyttävät neljään eri suuntaan. Alapalkki asetuksineen tulee näkyviin viemällä hiiri videoruudun päälle.


Mobiililaitteilla kokoruututilan saa päälle, kun videosoitinta kaksois- tai kolmoisnapauttaa videon keskeltä tai vetämällä kahdella sormella suuremmaksi (zoomaamalla) keskeltä kuvaruutua.




Mitä tehdä jos video ei toimi tai pätkii?


Muuta videosoittimen asetuksia Keikalla.fi-videosoittimen “Auto”-asetus saattaa aiheuttaa lähetyksen pätkimistä. Aseta sopiva videolaatu videoikkunan oikeasta alakulmasta löytyvästä rataspyörästä. Tämä on tärkeää, mikäli sinulla on epävakaa internet-yhteys tai katsot mobiiliverkon kautta. Tarkista internetin nopeus
Suosittelemme nopeudeltaan vähintään 10 Mbps kiinteää verkkoyhteyttä. Voit alustavasti kokeilla internet-yhteytesi nopeutta tältä sivulta löytyvästä “Speed Test” -laatikosta. Muista että netin nopeus voi vaihdella etenkin wifi- tai matkapuhelinverkoissa. Poista käytöstä tai ota käyttöön laitteistokiihdytys (Hardware acceleration)
Laitteistokiihdytys tekee raskaiden ohjelmistojen toimintoja tehokkaammiksi, mutta joskus se ei toimi hyvin vanhempien laitteiden kanssa. Kokeile poistaa tämä asetus käytöstä tai ottaa se käyttöön selaimesi asetuksissa. Poista kaikki selaimen laajennukset ja lisäosat käytöstä Asennetut kolmannen osapuolen ohjelmat internet selaimissa voivat joskus aiheuttaa ongelmia toiston aikana, kuten lähetyksen “puskurointi”. Jos sinulla on ongelmia, yritä poistaa kaikki aktiiviset laajennukset selaimestasi yksitellen (esim. AdBlock, Grammarly, Honey). Voit myös avata videosi selaimen incognito- tai yksityisikkunassa testausta varten. Käynnistä reititin ja/tai modeemi uudelleen Modeemin käynnistäminen uudelleen voi korjata joitakin internetyhteyteen tai langattomiin yhteyksiin liittyviä ongelmia ja joskus myös saada hitaan yhteyden toimimaan nopeammin. Suosittelemme irrottamaan virtajohdon hetkellisesti käynnistääksesi modeemin uudelleen. Päivitä internet-selaimesi Varmista, että käytät uusinta versiota internet-selaimestasi. Suosittelemme Chrome-selainta. Tarkista selaimesi versio tästä. Sulje ylimääräiset välilehdet ja sovellukset Varmista, ettei sinulla ole ylimääräisiä sivuja ja ohjelmia auki. Nämä voivat kuormittaa internet-yhteyttäsi ja laitteesi suorituskykyä. Varmista, että suljet tai poistat sovellukset kokonaan sen sijaan että minimoit ikkunat taustalle. Tyhjennä selaimesi välimuisti Välimuistin tyhjennys voi auttaa monissa eri yhteysongelmissa. Tästä löydät ohjeet välimuistin tyhjentämiseen




Voiko Chromecastilla katsoa striimiä?


Tietyistä mobiililaitteista löytyy Chromecast tuki, mutta ei läheskään kaikista. Tietokoneesta Chromecast toimii parhaiten Chrome-selaimen välilehden kautta. 1) Avaa Chrome-selain tietokoneella. 2) Valitse oikea välilehti, kikkaa oikeasta yläkulmasta ikonia, jossa on kolme pistettä pystysuunnassa ja valitse Cast. 3) Valitse Chromecast-laite, jolla haluat katsoa sisältöä. 4) Jos Chromecast on jo käytössä, uusi sisältö korvaa vanhan sisällön televisiossasi. 5) Kun olet valmis, valitse osoitepalkin oikealta puolelta Cast Active cast extension ja sitten Lopeta striimaus. Kehitämme parasta aikaa uusia tapoja nauttia striimeistä television kautta. Emme valitettavasti voi taata chromecastin toimivuutta juuri sinun laitteellasi.




Mitkä ovat laitevaatimukset?


Striimin katsominen vaatii tietokoneen tai mobiililaitteen ja hyvän kiinteän nettiyhteyden. Internet-selaimeksi suosittelemme Chrome-selainta.

Suosittelemme nopeudeltaan vähintään 10 Mbps kiinteää verkkoyhteyttä. Voit alustavasti kokeilla internet-yhteytesi nopeutta tältä sivulta löytyvästä “Speed Test” -laatikosta. Muista että netin nopeus voi vaihdella etenkin langattomissa wifi- tai matkapuhelinverkoissa.




Voiko esitystä katsoa myöhemmin?


Tarkista mahdollisten jälkitallenteiden katseluajat aina tapahtumakohtaisesti. Pääsääntöisesti tapahtumat ovat katsottavissa 7 päivän ajan. Tänä aikana voit katsoa esityksen rajattomasti useampaan kertaan.

Esimerkki:
Jos tapahtumalla on 7 päivän katseluoikeus ja striimin esityspäivä on esim. la 1.5., on esityksen tallenne katsottavissa 7 vuorokautta su 2.5. alkaen. Katseluoikeutesi päättyy silloin siis la 8.5. klo 23:59.




Mistä löydän henkilökohtaisen striimikoodini?


Löydät sen Lippu.fi:n lähettämän tilausvahvistussähköpostin lopusta, kirjoitettuna vihreällä tekstillä, heti tapahtumatietojen alla. Mikäli ostit useamman lipun, koodit on eroteltu pilkulla. Kyseisen sähköpostin otsikko on: “TILAUSVAHVISTUS Lippu.fi-verkkokaupasta, tilausnumero: 12345678”. Jos et löydä viestiä, muista ensimmäisenä tarkistaa myös roskapostikansio. Koodi ei valitettavasti löydy lipusta!