top of page
-
Mitä keikan katsominen vaatii?Keikan katsominen vaatii tavallisen tietokoneen tai mobiililaitteen ja hyvän (väh. 10mb) nettiyhteyden. Selaimena suosittelemme käyttämään Chromea.
-
Miten ostan lipun?Kaikkien keikkojen liput myy Lippu.fi. Löydät tapahtumamme osoitteesta keikalla.fi/keikat ja lipunostolinkki vie sinut Lippu.fi:n sivulle.
-
Miten pääsen keikkaan?Luo käyttäjätili ja aktivoi lippukoodisi osoitteessa live.keikalla.fi. Aktivoinnin jälkeen tapahtuma ilmestyy palvelun etusivulle. Päivitä sivu tarvittaessa. Avaa striimi klikkaamalla tapahtumaa. Varmista myös, että Keikalla.fi toimii laitteillasi täältä
-
Voiko keikkaa katsoa myöhemmin?Keikka on katsottavissa 7 vuorokautta lähetyspäivän jälkeen. Mikäli keikka tapahtuu 1.5., on tallenne katsottavissa 7 kokonaista vuorokautta 2.5. alkaen. Katseluoikeutesi päättyy siis 8.5. klo 23:59.
-
Koska keikka alkaa?Normaaleista keikoista poiketen Keikalla.fi-tapahtumat alkavat aina ajallaan. Ole siis ajoissa paikalla.
-
Voiko chromecastilla katsoa keikkaa?Toistaiseksi emme ole saaneet testattua puhelimella castaamista onnistuneesti. Puhelimia on kuitenkin paljon eri mallisia ja voi olla että sinun puhelimesi sopii tähän tarkoitukseen mainiosti. Kannettavan tietokoneen kautta Chrome-selaimella castaaminen toimii hyvin. Tässä ohjeet Chormecastin käyttöön
-
Voinko ostaa keikan jälkikäteen?Keikoille myydään lippuja 6 vuorokautta lähetyspäivän jälkeen. Mikäli keikka tapahtuu 1.5., voit ostaa lipun 7.5. klo 23:59 asti.
-
En saa tilausvahvistustaKeikalla.fi:llä ja Lippu.fi:llä on ongelmia joidenkin palveluntarjoajien sähköpostien kanssa. Asiaa selvitetään, mutta sillä välin voit lähettää lippusi sähköpostitse osoitteeseen tuki@keikalla.fi. Lähetämme sinulle lippukoodin paluuviestinä.
-
Striimi pätkii, mitä tehdä?"Netin yli lähetettävät striimit saattavat joskus hieman pätkiä. Kokeile muuttaa videon laatua videikkunan oikeasta alakulmasta löytyvästä hammasrattaasta. Myös Auto-toiminnon käyttäminen saattaa aiheuttaa pätkimistä, joten sen käyttämistä kannattaa välttää. Varmista että Keikalla.fi toimii laitteillasi täältä.
-
Laitevaatimukset (nettiyhteys)Keikan katsominen vaatii tavallisen tietokoneen tai mobiililaitteen ja hyvän (väh. 10Mbps) nettiyhteyden. Selaimena suosittelemme käyttämään Chromea. Varmista myös, että Keikalla.fi toimii laitteillasi täältä.
-
I haven’t received an order confirmationKeikalla.fi and Lippu.fi are currently having issues with certain email providers. These problems are being fixed but meanwhile you can send your ticket information to support@keikalla.fi. We’ll get back to you.
-
Can I watch the show later?Yes you can. All shows are available for streaming for 7 days after the original streaming date. If the show originally airs on 1st of May it’s available for viewing until 8th of May 11:59 pm.
-
When does the show start?Unlike normal live shows we tend to start on time. Be there.
-
How do I purchase the ticket?All tickets for all of our shows are sold by Lippu.fi. You can find the from our site as well but every ticket link you click will take you to Lippu.fi.
-
Can I still buy the ticket after the show?Yes! The tickets are being sold for six days after the original streaming date. If the show originally airs on 1st of May, the tickets are being sold until 7th of May 11:59 pm.
-
I’m having problems with the stream. What to do?Internet isn’t always perfect. Try adjusting the video quality from the settings cog wheel on the bottom right side of the video. Using the Auto-setting may cause some lagging so it is advised to switch that off. When all else fails, refresh the page. Check that your device is supported by Keikalla.fi here.
-
What do i need to watch the show?You need a regular computer or a mobile device and a good interenet connection (min. 10 Mbps). We recommend Chrome as your browser of choice for our shows.
-
Can I use Chromecast to watch the show?We haven’t managed to successfully test Chromecast on mobile devices. However, there are a lot of different kinds of devices so maybe yours is a perfect match. Casting from your laptop Chrome browser should work perfectly. Please follow this link to get more help on how to Chromecast.
-
How do I get to the show?Create an account and activate the ticket code at shows.keikalla.fi. After successful activation the event pops up at the front page of the service. Refresh the page if needed and click the event to get to the show. Enjoy! Check that your device is supported by Keikalla.fi here.
-
Voiko Chromecastilla katsoa striimiä?Tietyistä mobiililaitteista löytyy Chromecast tuki, mutta ei läheskään kaikista. Tietokoneesta Chromecast toimii parhaiten Chrome-selaimen välilehden kautta. 1) Avaa Chrome-selain tietokoneella. 2) Valitse oikea välilehti, kikkaa oikeasta yläkulmasta ikonia, jossa on kolme pistettä pystysuunnassa ja valitse Cast. 3) Valitse Chromecast-laite, jolla haluat katsoa sisältöä. 4) Jos Chromecast on jo käytössä, uusi sisältö korvaa vanhan sisällön televisiossasi. 5) Kun olet valmis, valitse osoitepalkin oikealta puolelta Cast Active cast extension ja sitten Lopeta striimaus. Kehitämme parasta aikaa uusia tapoja nauttia striimeistä television kautta. Emme valitettavasti voi taata chromecastin toimivuutta juuri sinun laitteellasi.
-
Mitä tehdä jos video ei toimi tai pätkii?Muuta videosoittimen asetuksia Keikalla.fi-videosoittimen “Auto”-asetus saattaa aiheuttaa lähetyksen pätkimistä. Aseta sopiva videolaatu videoikkunan oikeasta alakulmasta löytyvästä rataspyörästä. Tämä on tärkeää, mikäli sinulla on epävakaa internet-yhteys tai katsot mobiiliverkon kautta. Tarkista internetin nopeus Suosittelemme nopeudeltaan vähintään 10 Mbps kiinteää verkkoyhteyttä. Voit alustavasti kokeilla internet-yhteytesi nopeutta tältä sivulta löytyvästä “Speed Test” -laatikosta. Muista että netin nopeus voi vaihdella etenkin wifi- tai matkapuhelinverkoissa. Poista käytöstä tai ota käyttöön laitteistokiihdytys (Hardware acceleration) Laitteistokiihdytys tekee raskaiden ohjelmistojen toimintoja tehokkaammiksi, mutta joskus se ei toimi hyvin vanhempien laitteiden kanssa. Kokeile poistaa tämä asetus käytöstä tai ottaa se käyttöön selaimesi asetuksissa. Poista kaikki selaimen laajennukset ja lisäosat käytöstä Asennetut kolmannen osapuolen ohjelmat internet selaimissa voivat joskus aiheuttaa ongelmia toiston aikana, kuten lähetyksen “puskurointi”. Jos sinulla on ongelmia, yritä poistaa kaikki aktiiviset laajennukset selaimestasi yksitellen (esim. AdBlock, Grammarly, Honey). Voit myös avata videosi selaimen incognito- tai yksityisikkunassa testausta varten. Käynnistä reititin ja/tai modeemi uudelleen Modeemin käynnistäminen uudelleen voi korjata joitakin internetyhteyteen tai langattomiin yhteyksiin liittyviä ongelmia ja joskus myös saada hitaan yhteyden toimimaan nopeammin. Suosittelemme irrottamaan virtajohdon hetkellisesti käynnistääksesi modeemin uudelleen. Päivitä internet-selaimesi Varmista, että käytät uusinta versiota internet-selaimestasi. Suosittelemme Chrome-selainta. Tarkista selaimesi versio tästä. Sulje ylimääräiset välilehdet ja sovellukset Varmista, ettei sinulla ole ylimääräisiä sivuja ja ohjelmia auki. Nämä voivat kuormittaa internet-yhteyttäsi ja laitteesi suorituskykyä. Varmista, että suljet tai poistat sovellukset kokonaan sen sijaan että minimoit ikkunat taustalle. Tyhjennä selaimesi välimuisti Välimuistin tyhjennys voi auttaa monissa eri yhteysongelmissa. Tästä löydät ohjeet välimuistin tyhjentämiseen
-
En kuule videon ääntä, mitä teen?"Äänenvoimakkuuden taso kannattaa tarkistaa omasta laitteesta, ettei äänet ole esim. vaimennettuna. Videosoittimessa on myös oma äänenvoimakkuuden säädin, mitä voi säätää videosoittimen oikeasta alalaidasta pienestä porrasmaisesta ikonista. Alapalkki asetuksineen tulee näkyviin viemällä hiiri videoruudun päälle. Sinisten palkkien määrä näyttää äänenvoimakkuuden tason. Voi nostaa ja laskea äänenvoimakkuutta klikkaamalla sitä hiirellä eri kohdista.
-
Mitkä ovat laitevaatimukset?Striimin katsominen vaatii tietokoneen tai mobiililaitteen ja hyvän kiinteän nettiyhteyden. Internet-selaimeksi suosittelemme Chrome-selainta. Suosittelemme nopeudeltaan vähintään 10 Mbps kiinteää verkkoyhteyttä. Voit alustavasti kokeilla internet-yhteytesi nopeutta tältä sivulta löytyvästä “Speed Test” -laatikosta. Muista että netin nopeus voi vaihdella etenkin langattomissa wifi- tai matkapuhelinverkoissa.
-
Tilausvahvistus ei tule perille tai on hukassaTilausvahvistuksen pitäisi saapua automaattisesti sähköpostiin heti lipun oston jälkeen. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, aloita tarkistamalla kaikki roskapostikansiosi. Jos tilausvahvistusta ei näy parin tunnin sisällä tilauksesta, suosittelemme olemaan yhteydessä Lippu.fi:n asiakaspalveluun. Kiireellisissä tapauksissa ja esitysiltoina voit laittaa viestiä osoitteeseen tuki@keikalla.fi.
-
Miten poistan chatin näkyvistä ja saan videon kokoruututilaan?Chat poistuu näkyvistä vain, kun laitan videosoittimen kokoruututilaan. Tietokoneella kokoruututilan saa päälle videosoittimen alareunasta löytyvästä oikeanpuolimmaisesta ikonista, jossa nuolet näyttävät neljään eri suuntaan. Alapalkki asetuksineen tulee näkyviin viemällä hiiri videoruudun päälle. Mobiililaitteilla kokoruututilan saa päälle, kun videosoitinta kaksois- tai kolmoisnapauttaa videon keskeltä tai vetämällä kahdella sormella suuremmaksi (zoomaamalla) keskeltä kuvaruutua.
-
Voiko esitystä katsoa myöhemmin?Tarkista mahdollisten jälkitallenteiden katseluajat aina tapahtumakohtaisesti. Pääsääntöisesti tapahtumat ovat katsottavissa 7 päivän ajan. Tänä aikana voit katsoa esityksen rajattomasti useampaan kertaan. Esimerkki: Jos tapahtumalla on 7 päivän katseluoikeus ja striimin esityspäivä on esim. la 1.5., on esityksen tallenne katsottavissa 7 vuorokautta su 2.5. alkaen. Katseluoikeutesi päättyy silloin siis la 8.5. klo 23:59.
-
Mistä löydän henkilökohtaisen striimikoodini?Kehitämme parhaillaan yhteistyötämme Lippu.fi:n kanssa. Tästä johtuen lippukoodisi saattaa vielä toistaiseksi löytyä kahdesta eri paikasta: 1) Lippu.fi:n lähettämästä PDF-lipusta. Koodisi on kirjain- ja numeroyhdistelmä joka löytyy tapahtuman otsikon alla olevan 'Koodi'-sanan vierestä. Jos et näe koodia PDF-lipussasi, se löytyy tilausvahvistussähköpostin lopussa: 2) Lippu.fi:n lähettämän tilausvahvistussähköpostin lopusta, kirjoitettuna vihreällä tekstillä, heti tapahtumatietojen alla. Mikäli ostit useamman lipun, koodit on eroteltu pilkulla. Kyseisen sähköpostin otsikko on: “TILAUSVAHVISTUS Lippu.fi-verkkokaupasta, tilausnumero: 12345678”. Jos et löydä viestiä, muista ensimmäisenä tarkistaa myös roskapostikansio.
-
Miten pääsen katsomaan ostamaani esitystä?Esitysten katsominen vaatii ilmaisen Keikalla.fi-käyttäjätilin ja henkilökohtaisen striimikoodin. Näin luot tilin ja aktivoit henkilökohtaisen striimikoodin: 1) Klikkaa itsesi osoitteeseen https://live.keikalla.fi/koodi 2) Luo itsellesi ilmainen tunnus Keikalla.fi-palveluun 3) Kirjauduttuasi, syötä koodi tai paina "Lisää tapahtuma" Koodin onnistuneen aktivoinnin jälkeen tapahtuma ilmestyy Omat tapahtumat -sivulle. Päivitä sivu tarvittaessa. Avaa esityksen striimi klikkaamalla tapahtumaa. Muista varmistaa hyvissä ajoin ennen esityksen alkua, että Keikalla.fi toimii laitteillasi.
bottom of page